Koud - Reisverslag uit Tan-Tan Plage, Marokko van Trea K - WaarBenJij.nu Koud - Reisverslag uit Tan-Tan Plage, Marokko van Trea K - WaarBenJij.nu

Koud

Door: Trea

Blijf op de hoogte en volg Trea

18 Juli 2015 | Marokko, Tan-Tan Plage

van Agadir op naar Tan Tan! De afstanden die we afleggen worden korter. Onderweg kwamen we een groepje jonge mannen tegen op weg van Spanje naar Gambia. We hebben met ze gesproken, Kebe heeft thee met ze gedronken en we hebben ze wat van onze blikjes drinken gegeven en een pak stroopwafels. De tocht van vandaag voerde ons eerst door de bergen en daarna werd het almaar vlakker en onherbergzamer: rotsachtig woestijngebied, bewolkt, druilerig en 21 graden. We hebben de airco vandaag amper aan gehad!

Halverwege onze roadtrip van vandaag troffen we een Pools stel dat liftend op weg is naar Senegal. Helaas zit onze auto tjokvol, dus konden we hen geen lift aanbieden, maar wel wat blikjes fris en flesjes water.

En toen zag ik de eerste kamelen. Een gigantische kudde, op en langs de weg. Camera gegrepen om mooieplaatjes te schieten, maar in alle opwinding ging dat helemaal mis. Ik heb enthousiast om me heen zitten knippen, maar op de verkeerde knopjes gedrukt of zo. Gelukkig zag ik later een beeld van een kameel. Foto's uploaden bij deze verslagen lukt niet, geloof dat je daar sterkere verbinding voor moet hebben. Dus de plaatjes mag je er zelf bij bedenken!

Om een uur of drie kwamen we aan in Tan Tan Plage en gingen op zoek naar een hotel. Alles dicht vanwege het Suikerfeest. Maar altijd tref je dan wel ergens een mannetje die iets kan regelen. Een hotelkamer aan zee en een lekkere maaltijd om een uur of acht. Dat werd half tien, maar Sjongejonge wat hebben we heerlijk gegeten. Vis en lam uit de tajine. Dat was het wachten waard! Welterusten!